Главная | Регистрация | Вход | RSSП`ятниця, 19.04.2024, 02:29

Специализированная школа №135 г.Киева

Меню сайта

Готовність дитини до школи

Мовлення – це один із основних факторів та стимулів розвитку дитини. Це обумовлено роллю, яку воно відіграє в житті людини. Завдяки мовленню люди повідомлять думки, бажання, передають життєвий досвід, погоджують дії. Воно слугує головним засобом спілкування людей. Пізнавальні операції (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, абстракція) розвиваються в процесі оволодівання мовленням. Від рівня його розвитку залежить загальний рівень інтелекту дитини. Розвиток мовлення впливає на формування особистості, вольові якості, характер, погляди та переконання.

Можна сказати, що мовлення людини є її візитівкою, оскільки саме воно відображає соціальне середовище, в якому вона живе.

Для нормального становлення мовленнєвої діяльності дошкільника необхідні певні умови його психічного розвитку. Перш за все, необхідно, щоб у дитини:

  • досягли певної зрілості різні структури головного мозку;
  • правильно та координовано працювали голосова та дихальна системи, органи артикуляції;
  • були достатньо розвинуті слух та зір, рухові навички, емоції;
  • виникала потреба у спілкуванні.

Оволодіння мовленнєвою діяльністю передбачає здатність говорити та розуміти мовлення. До старшого дошкільного віку дитина опановує такі вміння:

  • самостійне монологічне мовлення, вміння підтримувати бесіду (задавати питання та відповідати на них);
  • звукова форма слів;
  • значення слів, виразів;
  • граматична будова мовлення.

Попри правильне зовнішнє оформлення, висловлювання повинно бути змістовним, зрозумілим та емоційно виразним. У дитини повинно бути сформоване не лише усне мовлення, але й готовність до навчання писемному мовленню, читанню та письму.

Якщо усне мовлення дитина опанувала ще до школи, то писемним їй ще належить оволодіти. Чим краще буде розвинене усне мовлення, тим легше буде опанувати читання й письмо. У багатьох дітей часто спостерігається не різко виражене відставання у мовленнєвому розвитку, яке в дошкільному віці зазвичай не привертає до себе особливої уваги батьків, проте в подальшому може перешкоджати якісному навчанню і призвести до появи специфічних помилок.

Дуже важливо виявити навіть найнезначніші відхилення мовленнєвого розвитку та виправити їх до початку навчання дитини грамоті. Батькам слід знати, що при нормальному мовленнєвому розвитку, всі недоліки у вимові звуків дошкільником повинні зникнути не пізніше п’ятирічного віку.

Пам’ятайте, що по мірі дорослішання звичка говорити неправильно у дитини закріплюється і гірше піддається корекції.

Правильно, добре розвинута мова є одним з основних показників готовності дитини до успішного навчання в школі. Недоліки мови можуть призвести до неуспішності, породити невпевненість дитини у своїх силах, а це буде мати далеко далекосяжні негативні наслідки. Тому починати турбуватися через правильність мови дитини треба якомога раніше.

Батьки! Будьте уважні, слідкуйте за мовою дітей і вчасно звертайтеся за консультацією логопеда!

Архив записей
Поиск
Календарь
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Полезные сайты
  • МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
  • Департамент освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
  • Офіційний сайт Управління освіти Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації
  • Український центр оценювання якості освіти

  • Copyright school135 © 2024
    Безкоштовний хостинг uCoz