Главная | Регистрация | Вход | RSSП`ятниця, 29.03.2024, 10:47

Специализированная школа №135 г.Киева

Меню сайта

Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти

 МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ 

 Н А К А З 

 13.04.2011 N 329 

 Зареєстровано в Міністерстві 
 юстиції України 
 11 травня 2011 р. 
 за N 566/19304 
 

 Про затвердження Критеріїв 
 оцінювання навчальних досягнень учнів 
 (вихованців) у системі загальної 
 середньої освіти 
 

 Відповідно до статті 34 Закону України "Про загальну середню 
освіту" ( 651-14 ), постанови Кабінету Міністрів України 
від 27.08.2010 N 778 ( 778-2010-п ) "Про затвердження Положення 
про загальноосвітній навчальний заклад" та з метою додержання 
державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів 
Н А К А З У Ю: 

 1. Затвердити Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 
(вихованців) у системі загальної середньої освіти, що додаються. 

 2. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти 
(Єресько О.В.): 

 2.1. Подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства 
юстиції України в установленому порядку. 

 2.2. До 01.08.2011 розробити вимоги до оцінювання навчальних 
досягнень учнів (вихованців) з предметів інваріантної складової 
навчального плану. 

 3. Розмістити цей наказ на офіційному веб-сайті Міністерства 
та на освітньому порталі "Єдине освітнє інформаційне вікно 
України". 

 4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного 
опублікування. 

 5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника 
Міністра Б.М.Жебровського. 

 Міністр Д.В.Табачник 
 

 ЗАТВЕРДЖЕНО 
 Наказ Міністерства освіти 
 і науки, молоді та спорту 
 України 
 13.04.2011 N 329 

 Зареєстровано в Міністерстві 
 юстиції України 
 11 травня 2011 р. 
 за N 566/19304 
 

 КРИТЕРІЇ 
 оцінювання навчальних досягнень 
 учнів (вихованців) у системі 
 загальної середньої освіти 
 

 1. Ці Критерії визначають загальні підходи до визначення 
рівня навчальних досягнень учнів (вихованців) (далі - учні) у 
системі загальної середньої освіти та встановлюють відповідність 
між вимогами до знань, умінь і навичок учнів та показником оцінки 
в балах відповідно до рівнів навчальних досягнень. 

 2. Ці Критерії реалізуються в нормах чотирьох рівнів 
досягнень: початковий, середній, достатній, високий (додатки 1 
та 2).
 Перший рівень - початковий. Відповідь учня (учениці) 
фрагментарна, характеризується початковими уявленнями про предмет 
вивчення.
 Другий рівень - середній. Учень (учениця) відтворює основний 
навчальний матеріал, виконує завдання за зразком, володіє 
елементарними вміннями навчальної діяльності.
 Третій рівень - достатній. Учень (учениця) знає істотні 
ознаки понять, явищ, зв'язки між ними, вміє пояснити основні 
закономірності, а також самостійно застосовує знання в стандартних 
ситуаціях, володіє розумовими операціями (аналізом, 
абстрагуванням, узагальненням тощо), вміє робити висновки, 
виправляти допущені помилки. Відповідь учня (учениці) правильна, 
логічна, обґрунтована, хоча у ній бракує власних суджень.
 Четвертий рівень - високий. Знання учня (учениці) є 
глибокими, міцними, системними; учень (учениця) вміє застосовувати 
їх для виконання творчих завдань, його (її) навчальна діяльність 
позначена вмінням самостійно оцінювати різноманітні ситуації, 
явища, факти, виявляти і відстоювати особисту позицію.
 Кожний наступний рівень вимог вбирає в себе вимоги до 
попереднього, а також додає нові. 

 3. За цими Критеріями оцінювання здійснюється у процесі 
повсякденного вивчення результатів навчальної роботи учнів на 
уроках і вдома, а також за результатами перевірки навчальних 
досягнень учнів: усної, зокрема індивідуальне, групове та 
фронтальне опитування; письмової, зокрема самостійні та контрольні 
роботи, тестування; графічної, зокрема робота з діаграмами, 
графіками, схемами, контурними картами; практичної, зокрема 
виконання різних видів експериментальних досліджень та навчальних 
проектів, робота з біологічними об'єктами, виготовлення виробів.
 При визначенні рівня навчальних досягнень учнів враховуються:
 характеристики відповіді: правильність, логічність, 
обґрунтованість, цілісність;
 якість знань;
 сформованість загальнонавчальних та предметних умінь і 
навичок;
 рівень володіння розумовими операціями: вміння аналізувати, 
синтезувати, порівнювати, класифікувати, узагальнювати, робити 
висновки тощо;
 вміння виявляти проблеми та розв'язувати їх, формулювати 
гіпотези;
 самостійність оцінних суджень. 

 4. Обов'язковому оцінюванню підлягають навчальні досягнення 
учнів з предметів інваріантної складової навчального плану 
закладу.
 У першому класі дається словесна характеристика знань, умінь 
і навичок учнів. У наступних класах оцінювання здійснюється за 
12-бальною системою (шкалою) і його результати позначаються 
цифрами від 1 до 12. За рішенням педагогічної ради навчального 
закладу може надаватися словесна характеристика знань, умінь і 
навичок учнів другого класу.
 У випадку невідповідності рівня навчальних досягнень учня 
(учениці) цим Критеріям позначається "не атестований".
 Особливості оцінювання навчальних досягнень дітей з 
особливими освітніми потребами здійснюється відповідно до вимог 
чинного законодавства. 

 5. Заклад може використовувати інші системи оцінювання 
навчальних досягнень учнів за погодженням з місцевими органами 
управління освітою. При цьому оцінки з навчальних предметів за 
семестри, рік, результати державної підсумкової атестації 
переводяться у бали відповідно до цих Критеріїв.
 До інших систем оцінювання може відноситися рейтингова 
система, яка сприяє формуванню ключових компетентностей і створює 
можливості для:
 підвищення мотивації учнів до самонавчання та самооцінювання;
 розширення можливості в індивідуальній підготовленості учнів 
на кожному етапі навчального процесу;
 підвищення об'єктивності оцінювання не лише протягом 
навчального року, а й за весь період навчання;
 градації значущості балів, які отримують учні за виконання 
різних видів робіт (самостійна робота, підсумкова робота, творча 
робота, олімпіади, виставки, конкурси творчих робіт, 
науково-дослідні й художні проекти, діяльність в органах 
учнівського самоврядування, у соціально-корисних проектах тощо).
 З метою оцінювання індивідуальних досягнень учнів може бути 
використаний метод оцінювання портфоліо.
 Портфоліо - це накопичувальна система оцінювання, що 
передбачає формування уміння учнів ставити цілі, планувати і 
організовувати власну навчальну діяльність; накопичення різних 
видів робіт, які засвідчують рух в індивідуальному розвитку; 
активну участь в інтеграції кількісних і якісних оцінок; 
підвищення ролі самооцінки.
 Таке оцінювання передбачає визначення критеріїв для включення 
учнівських напрацювань до портфоліо; форми подання матеріалу; 
спланованість оцінного процесу; елементи самооцінки з боку учня 
тощо.
 Впровадження рейтингової системи оцінювання та методу 
оцінювання - портфоліо здійснюється з урахуванням рекомендацій 
МОНмолодьспорту. 

 Директор департаменту 
 загальної середньої 
 та дошкільної освіти О.В.Єресько 
 

 Додаток 1 
 до Критеріїв оцінювання 
 навчальних досягнень учнів 
 (вихованців) у системі 
 загальної середньої освіти 
 

 КРИТЕРІЇ 
 оцінювання навчальних досягнень 
 учнів початкової школи 
 

------------------------------------------------------------------
|Рівні навчальних|Бали|Загальні вимоги до знань, умінь і навичок |
| досягнень | | учнів |
|----------------+----+------------------------------------------|
| I. Початковий | 1 |Учні засвоїли знання у формі окремих |
| | |фактів, елементарних уявлень |
| |----+------------------------------------------|
| | 2 |Учні відтворюють незначну частину |
| | |навчального матеріалу, володіють окремими |
| | |видами умінь на рівні копіювання зразка |
| | |виконання певної навчальної дії |
| |----+------------------------------------------|
| | 3 |Учні відтворюють незначну частину |
| | |навчального матеріалу; з допомогою вчителя|
| | |виконують елементарні завдання, потребують|
| | |детального кількаразового їх пояснення |
|----------------+----+------------------------------------------|
| II. Середній | 4 |Учні відтворюють частину навчального |
| | |матеріалу у формі понять з допомогою |
| | |вчителя, можуть повторити за зразком певну|
| | |операцію, дію |
| |----+------------------------------------------|
| | 5 |Учні відтворюють основний навчальний |
| | |матеріал з допомогою вчителя, здатні з |
| | |помилками й неточностями дати визначення |
| | |понять |
| |----+------------------------------------------|
| | 6 |Учні будують відповідь у засвоєній |
| | |послідовності; виконують дії за зразком у |
| | |подібній ситуації; самостійно працюють зі |
| | |значною допомогою вчителя |
|----------------+----+------------------------------------------|
| III. Достатній | 7 |Учні володіють поняттями, відтворюють їх |
| | |зміст, уміють наводити окремі власні |
| | |приклади на підтвердження певних думок, |
| | |частково контролюють власні навчальні дії |
| |----+------------------------------------------|
| | 8 |Учні вміють розпізнавати об'єкти, які |
| | |визначаються засвоєними поняттями; під час|
| | |відповіді можуть відтворити засвоєний |
| | |зміст в іншій послідовності, не змінюючи |
| | |логічних зв'язків; володіють вміннями на |
| | |рівні застосування способу діяльності за |
| | |аналогією; самостійні роботи виконують з |
| | |незначною допомогою вчителя; відповідають |
| | |логічно з окремими неточностями |
| |----+------------------------------------------|
| | 9 |Учні добре володіють вивченим матеріалом, |
| | |застосовують знання в стандартних |
| | |ситуаціях, володіють вміннями виконувати |
| | |окремі етапи розв'язання проблеми і |
| | |застосовують їх у співробітництві з |
| | |учителем (частково-пошукова діяльність) |
|----------------+----+------------------------------------------|
| IV. Високий | 10 |Учні володіють системою понять у межах, |
| | |визначених навчальними програмами, |
| | |встановлюють як внутрішньопонятійні, так |
| | |і міжпонятійні зв'язки; вміють |
| | |розпізнавати об'єкти, які охоплюються |
| | |засвоєними поняттями різного рівня |
| | |узагальнення; відповідь аргументують |
| | |новими прикладами |
| |----+------------------------------------------|
| | 11 |Учні мають гнучкі знання в межах вимог |
| | |навчальних програм, вміють застосовувати |
| | |способи діяльності за аналогією і в нових |
| | |ситуаціях |
| |----+------------------------------------------|
| | 12 |Учні мають системні, міцні знання в обсязі|
| | |та в межах вимог навчальних програм, |
| | |усвідомлено використовують їх у |
| | |стандартних та нестандартних ситуаціях; |
| | |самостійні роботи виконують під |
| | |опосередкованим керівництвом; виконують |
| | |творчі завдання |
------------------------------------------------------------------ 
 

 Додаток 2 
 до Критеріїв оцінювання 
 навчальних досягнень учнів 
 (вихованців) у системі 
 загальної середньої освіти 
 

 КРИТЕРІЇ 
 оцінювання навчальних досягнень учнів 
 основної й старшої школи 
 

------------------------------------------------------------------
|Рівні навчальних|Бали| Вимоги до знань, умінь і навичок учнів |
| досягнень | | |
|----------------+----+------------------------------------------|
| I. Початковий | 1 |Учні розрізняють об'єкти вивчення |
| |----+------------------------------------------|
| | 2 |Учні відтворюють незначну частину |
| | |навчального матеріалу, мають нечіткі |
| | |уявлення про об'єкт вивчення |
| |----+------------------------------------------|
| | 3 |Учні відтворюють частину навчального |
| | |матеріалу; з допомогою вчителя виконують |
| | |елементарні завдання |
|----------------+----+------------------------------------------|
| II. Середній | 4 |Учні з допомогою вчителя відтворюють |
| | |основний навчальний матеріал, можуть |
| | |повторити за зразком певну операцію, дію |
| |----+------------------------------------------|
| | 5 |Учні відтворюють основний навчальний |
| | |матеріал, здатні з помилками й |
| | |неточностями дати визначення понять, |
| | |сформулювати правило |
| |----+------------------------------------------|
| | 6 |Учні виявляють знання й розуміння основних|
| | |положень навчального матеріалу. Відповіді |
| | |їх правильні, але недостатньо осмислені. |
| | |Вміють застосовувати знання при виконанні |
| | |завдань за зразком |
|----------------+----+------------------------------------------|
| III. Достатній | 7 |Учні правильно відтворюють навчальний |
| | |матеріал, знають основоположні теорії і |
| | |факти, вміють наводити окремі власні |
| | |приклади на підтвердження певних думок, |
| | |частково контролюють власні навчальні дії |
| |----+------------------------------------------|
| | 8 |Знання учнів є достатніми. Учні |
| | |застосовують вивчений матеріал у |
| | |стандартних ситуаціях, намагаються |
| | |аналізувати, встановлювати найсуттєвіші |
| | |зв'язки і залежність між явищами, фактами,|
| | |робити висновки, загалом контролюють |
| | |власну діяльність. Відповіді їх логічні, |
| | |хоч і мають неточності |
| |----+------------------------------------------|
| | 9 |Учні добре володіють вивченим матеріалом, |
| | |застосовують знання в стандартних |
| | |ситуаціях, уміють аналізувати й |
| | |систематизувати інформацію, використовують|
| | |загальновідомі докази із самостійною і |
| | |правильною аргументацією |
|----------------+----+------------------------------------------|
| IV. Високий | 10 |Учні мають повні, глибокі знання, здатні |
| | |використовувати їх у практичній |
| | |діяльності, робити висновки, узагальнення |
| |----+------------------------------------------|
| | 11 |Учні мають гнучкі знання в межах вимог |
| | |навчальних програм, аргументовано |
| | |використовують їх у різних ситуаціях, |
| | |уміють знаходити інформацію та |
| | |аналізувати її, ставити і розв'язувати |
| | |проблеми |
| |----+------------------------------------------|
| | 12 |Учні мають системні, міцні знання в обсязі|
| | |та в межах вимог навчальних програм, |
| | |усвідомлено використовують їх у |
| | |стандартних та нестандартних ситуаціях. |
| | |Уміють самостійно аналізувати, оцінювати, |
| | |узагальнювати опанований матеріал, |
| | |самостійно користуватися джерелами |
| | |інформації, приймати рішення |
------------------------------------------------------------------ 
Архив записей
Поиск
Календарь
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Полезные сайты
  • МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
  • Департамент освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
  • Офіційний сайт Управління освіти Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації
  • Український центр оценювання якості освіти

  • Copyright school135 © 2024
    Безкоштовний хостинг uCoz